Дистанційна освіта доступна для всіх!

Дистанцiйне навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю учителів та учнів на рiзних етапах навчання i самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi.

ЗМІСТ ОСВІТИ І ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

Дистанційне навчання може бути синхронним і асинхронним.

Синхронне:

  • Це “прямий ефір”, дитина контактує через засоби зв’язку безпосередньо з учителем. Це може бути відео-, аудіозв’язок, спілкування в чаті.
  • Дозволяє підтримати дітей. Навіть коли вчителька надсилає смайлик, добрі слова, то це для дітей вияв людськості. Це спричиняє розуміння дитиною, що вона долучена до спільного процесу.

Асинхронне:

  • Потребує самостійного планування або планування за допомогою вчителя, дедлайнів.
  • Ми зараз маємо справу з жорсткими і гнучкими дедлайнами. Гнучкі дедлайни кращі: коли не встигаєш – то додається час на доопрацювання.
  • Може відбуватися через електронне листування, телевізійні уроки, вчителі створюють блоги, сайти тощо.
  • Асинхронне дистанційне навчання так само потрібне, як і синхронне, тому що є діти, яким потрібно більше часу на опрацювання тієї чи іншої теми. Також є діти з різними освітніми потребами, тож так забезпечується диференціація.
  • Перевага асинхронного дистанційного навчанням ще в тому, що його можна планувати, виходячи з наявних умов. Якщо я користуюсь маминим комп’ютером, а мама працює дистанційно, то я, наприклад, можу з нею домовитися і зробити так, щоб це навчання відбувалося.

Найкращий результат має гібридне навчання – коли ми зустрічаємось із дітьми в синхроні (наприклад на відеоконференції) і водночас застосовуємо асинхронне навчання.

Чому так? Надається підтримка учням у синхронні. Водночас деякі речі найкраще робити в асинхронні. Також це можливість учням самостійно планувати своє навчання, виходячи з тих чи інших умов.


В Україні унормували тривалість навчальних занять онлайн протягом дня у синхронному режимі.

Відповідні зміни внесені наказом Міністерства охорони здоров'я до Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, який доповнено вимогами щодо організації дистанційної форми навчання.Зокрема, документом визначено безперервну тривалість навчальних онлайн-занять протягом дня у синхронному форматі (проведення уроку в режимі реального часу).

Згідно з документом, в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації іншого характеру безперервна тривалість навчальних занять при організації дистанційного навчання у синхронному форматі не повинна перевищувати для учнів:
  • 1-2 класів – 2 навчальних занять по 30 хвилин або 3 – по 20 хвилин;
  • 3-4 класів – 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 – по 30 хвилин, або 4 – по 20 хвилин;
  • 5-6 класів – 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 – по 35 хвилин, або 4 – по 25 хвилин;
  • 7-9 класів – 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 – по 40 хвилин, або 4 – по 30 хвилин, або 5 – по 25 хвилин;
  • 10-11 класів – 3 навчальних занять по 45 хвилин або 4 – по 35 хвилин, або 5 – по 30 хвилин, або 6 – по 25 хвилин.

У Державній службі якості освіти, коментуючи зміни щодо тривалості навчальних онлайн-занять, зазначають, що педагоги мають враховувати вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання відповідно до Санітарного регламенту для шкіл.

Зокрема, безперервна тривалість навчання за екраном протягом уроку для учнів 1-х класів має становити не більше 10 хвилин; 2-4-х класів – не більше 15 хвилин; 5-7 класів – не більше 20 хвилин; 8-9 класів – 20-25 хвилин; 10-11-х класів – на 1-й годині занять до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин.

Також слід враховувати, що при здвоєних уроках для учнів 10-11-х класів тривалість роботи з екраном має складати не більше 25-30 хвилинна першому та не більше 15-20 хвилинна другому навчальних заняттях.

Щодо учнів, які здобувають освіту за кордоном, то для них допустимим є дистанційне навчання в другу зміну з початком занять не пізніше 16:00год.

Очікується, що це доповнення створить умови, щоб українські діти могли поєднувати навчання в школах країни перебування та одночасно продовжувати здобуття освіти в Україні.

Кiлькiсть переглядiв: 187